Олег Гуцуляк: Возможна ли политика как диалог?

Как видим, это возможно для многих стран, которые мононациональны или созданы исключительно выходцами из других мононациональных стран (“все мы разные, но равные и поэтому способные к диалогу”, как вот США, Канада, Швейцария или Сингапур).
Но возможны ли отношения диалогические в таких странах, как Украина, где есть туземцы/автохтоны и колонизаторы/креолы? Где позиция одних и других давно уже четко известна и определена?
Колонизаторы/креолы хотят перетянуть оппонента на свою сторону, автохтоны/туземцы, наоборот, отстаивают “свою правду и свою волю”. Первые хотят остаться в той же ситуации “доминанта/господина”, вторые – отказываются и далее играть роль “подчиненного/раба”…
О том, что такая форма совместного бытия невозможна в полинациональных странах, доказали примеры распада Индийского доминиона, Югославии, Чехословакии (и трещат по швах Испания, Бельгия и Румыния)…
Латинская Америка в аналогичной ситуации отбросила возможность диалога, создав свои государства для потомков колонизаторов/креолов. Попытки автохтонов/туземцев “порулить”, как видим на примере Боливии и Эквадора, насильственно пресекаются второй стороной…
Якобы пример стран Балтии, где автохтоны/туземцы отказались от диалога с колонизаторами/креолами показал возможность успешной реализации и такого проекта (даже при наличии сильной традиции коллаборационизма значительной части автохтонов/туземцев, как вот “латышские стрелки”, местные коммунисты и проч.).
Но в Украине вряд ли такая реализация возможна: мы имеем в разы очень значительный процент наличия потомков колонизаторов/креолов и их коллаборантов… И сама значительная часть автохтонов/туземцев, находящаяся в тухлой оцепенелости (т.н. “болото”), пока еще толерантна к колонизаторам/креолам и не осознала тот факт, с какой стороны их “унизили и оскорбили”… “И душа есть, и совесть есть, да языка в нем нет” (Ю. Трифонов, “Нетерпение”).
***
Ліберали і зеленці переконані, що ідеальна політика – це форма спільного буття (“немає різниці, хто який”), де немає правителів і підлеглих. “Тут люди переконують один одного” (Арендт, Х. Лекції з політичної філософії Канта. – СПб.: Наука, 2012. – С. 231).
Тобто це не насильство однієї волі над іншою, не ситуація пана і підлеглого, не правління і не інститути, а діалог з метою переконання. І це такий діалог, що не конкретний і не похапцем. Діалог, що триває у значному часовому відрізку, що відкладається в пам’яті, що передається з покоління в покоління, уточнює, що служить завданню взаємного навчання.
Як бачимо, це можливо для багатьох країн, які є мононаціональними або створені виключно вихідцями з інших мононаціональних країн (“всі ми різні, але рівні і тому здатні до діалогу”, як от США, Канада, Швейцарія або Сінгапур).
Але чи можливі відносини діалогічні в таких країнах, як Україна, де є тубільці/автохтони і колонізатори/креоли? Де позиція і одних, і других чітко відома і визначена?
Колонізатори/креоли хочуть перетягнути опонента на свою сторону, автохтони/тубільці, навпаки, відстоюють “свою правду і свою волю”. Перші хочуть залишитися в тій же ситуації “пана”, другі – відмовляються і далі грати роль “підлеглого” …
Про те, що така форма спільного буття неможлива в полінаціональних країнах, довели приклади розпаду Індійського домініону, Югославії, Чехословаччини (і тріщать по швах Іспанія, Бельгія і Румунія) …
Латинська Америка в аналогічній ситуації відкинула можливість діалогу, створивши свої держави для нащадків колонізаторів/креолів. Спроби автохтонів/тубільців “порулити”, як бачимо на прикладі Болівії та Еквадору, насильно присікаються другою стороною …
Нібито приклад країн Балтії, де автохтони/тубільці відмовилися від діалогу з колонізаторами/креолами показав можливість успішної реалізації і такого проекту (навіть при наявності сильної традиції колабораціонізму значної частини автохтонів/тубільців, як ось “латиські стрілки”, місцеві комуністи та ін.).
Але в Україні навряд чи така реалізація можлива: ми маємо в рази дуже значний відсоток наявності нащадків колонізаторів/креолів і їх колаборантів … І сама значна частина автохтонів/тубільців, що знаходиться в затхлому заціпенінні (т.зв. “болото”), поки ще толерантна до колонізаторів/креолів і не усвідомила той факт, з якого боку їх “принизили і образили” … “і душа є, і совість є, так мови в ньому немає” (Ю. Трифонов, “Нетерпіння”).